livinginswaziland.blogg.se

Linda 20år

Publicerad 2014-03-23 17:12:00 i Fotografier, Hur vi har det,

Jag har nu blivit 20år! Linda Thorén är inte längre en tonåring och har haft den mest fantastiska 20 års dag man kan tänka sig. Emmy bjöd mig på en hotellnatt inne i Manzini så redan fredagen den 21 mars började vi festen med att åka en kombi med öronbedövande partymusik

Vi hade sedan en fantastisk trevlig och lyxig kväll med god mat och kalas sällskap. Vi vaknade sedan upp till en solig dag, hotellfrukost och några timmar vid poolen innan vi åkte tillbaka till Ngwane Park och började förberedelserna för 20 års kalas med alla våra vänner! 
Det var En helt fantastisk fest med både svenska och swasiska inslag. Jag och Emmy hade gjort miljontals svenska kakor och tårtor, hade partymusik, vimplar och ljusslingor och enligt swazisk kalas tradition ska man tydligen dränka födelsedagsbarnet i vatten och smeta tårta i ansiktet – det fick jag uppleva! Vi hade det fantastiskt roligt! Emmy hade gjort en tipspromenad om mig och vinnaren fick en påse med Ahlgrens bilar. Sen fikade vi och dansade resten av kvällen! 
 

Helt fantastiskt, jag är så lycklig! Gråter faktiskt så lycklig jag är! Jag har fått fantastiska grattis hälsningar från Sverige, örhängen och armband från vänner i Swaziland, ett trä hjärta och choklad, pepparkaksdeg och en ljusslinga på batteri av Emmy, en hur man syr bok av sydafrikanerna och den finaste presenten av de alla fick jag för några dagar sedan! Jag är nu faster och har fått en supersöt brorsdotter som heter Sol.

Älskar er alla och är helt sjukt lycklig!! 

 

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2014-03-23 19:43:29

Än en gång, grattis fina Linda!!!🎉🎊🎈💛

Svar: Tack Tack Tack!
livinginswaziland.blogg.se

Postat av: Egon

Publicerad 2014-03-23 19:44:16

Grattis som attan! Vi är så glada att fått lära känna dig lite. Att du delar goa upplevelse med vår skatt.

Svar: Tack som attan!
livinginswaziland.blogg.se

Postat av: Martina

Publicerad 2014-03-24 11:05:55

ÅH! Det ser fantastiskt ut och det är du värd!! Världens bästa Linda!

Svar: Världens bästa Martina! Tack, och tycker så mycket om dig!! <3
livinginswaziland.blogg.se

Postat av: Andreas Skogholm

Publicerad 2014-03-24 22:04:47

Så himla najs! Kommer inte glömma den födelsedagen i tredje taget!

Svar: å men vad kul att du läser limpan! Du denna födelsedagen är arkiverad och sparad på en alldeles speciell plats i hjärtat!!
livinginswaziland.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Linda & Emmy

We are two girls from Sweden, Linda Thorén and Emmy Rommedahl. We are going a folk high-school in Mullsjö, where we have read about human rights, globalization and the conditions in the world today. We have a three months long foreign practice in Swaziland. This is our experiences in the country, welcome!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkivet

Prenumerera och dela